Je vindt altijd wel een excuus!


Vanochtend las ik dit citaat: "If you really want to do something, you'll find a way; if you don't, you'll find an excuse" van Frank Banks.
Het ligt aan de basis van de trainingen die ik ga geven over het realiseren van je dromen. Wanneer je met een plan onder je arm rondloopt maar er steeds maar niet echt aan toekomt om echt actie te gaan ondernemen, dan merk je dat je steeds een reden kunt vinden waarom je er nooit echt aan begonnen bent.
"Ik heb er geen tijd voor" of " Ik heb het te druk." zijn heel veel voorkomende excuses. "Ach, dat wordt toch nooit wat.", "Dat lukt me niet.", "Dat kan ik niet.", "Ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen.", enfin, er zijn uiteraard genoeg redenen waarom je er maar niet aan begint, die droom komt toch nooit uit. Klinken ze bekend?
Als je nu bedenkt dat gedachten en woorden veel kracht en energie hebben, kun je vast wel een reden bedenken waarom die dromen dan ook nooit uit zullen komen. Juist, je gaat er bij voorbaat al van uit dat je je wens nooit zult gaan waarmaken!

Start vandaag eens met je negatieve gedachten te vervangen door positieve en kijk of dat al anders voelt. Probeer dit eens een dag vol te houden en ontdek hoeveel negatieve gedachten je denkt over jezelf en de wereld. Als dat je lukt, probeer het dan eens een hele week vol te houden en je zult zien dat dat je gaat veranderen.
Dat zijn de eerste stappen om aan je droom te gaan werken. Nobody said it would be easy, maar het werkt!

Reacties

Populaire posts